poniedziałek, 27 grudnia 2010

Co mogą robić molinezje

Chciał bym hodować ryby akwariowe molinezje i nasunęło mi parę wątpliwości. Czy molinezje lubią podgryzać płetwy innym rybom w akwarium. No i w jakich stadkach czują się najlepiej np. 6 sztuk. Dowiedziałem się że, lubią od czasu do czasu skubnąć jakąś rybę, same między sobą też często to robią. Ryby akwariowe molnezje podobno juz maja takie usposobienie że czasami kogoś podskubują a stadko czterech ryb to dla nich za mało. Z tego co ja przeczytałem w książkach to najlepszym rozwiązaniem jest mieć np. dwa samce i 3 samice. Ponieważ ryby akwariowe samce tego gatunku są bardziej agresywne, natomiast samice tych ryb akwariowych prowadzą spokojniejszy tryb życia. Jeżeli samic w akwarium będzie więcej to samce będą miały się na kim wyładować i będą spokojniejsze. Jednak w każdym akwarium trochę inaczej się zachowują. Kiedyś znajomy miał miałem 3 samce i jedną samiczkę, samiczką w cele nie byli zainteresowani, a natomiast samce ganiały się na wzajem po całym akwarium aż huczało.